søndag 14. februar 2010

Jeg elsker søndager..

Fredager er også en fin dag. Ingenting er som å komme hjem fra jobb på fredag ettermiddag og vite at det er to hele fridager som venter på meg. Men fredagen brukes også til å planlegge hva som skal gjøres i helgen og jeg har ofte lister med både det ene og det andre. Men søndagene er hellig! Da er det ikke noe husarbeid som må gjøres, bare kosedag.

På fredag lå det nyeste "Rom 1-2-3" i postkassa mi. Et lite høydepunkt i hverdagen! Jeg la det til side og åpnet det ikke før i morges. Veldig forøyd! Deilig med et rykende ferskt magasin til søndagskaffen.


Tulipanbuketten med små hjertesjokolader har jeg fått fra kjæresten min <3
Han er bortreist på jobb, og da er det utrolig stas å få blomster på døra!
Tulipaner er en av mine absolutte favoritter, deilig vårstemning og når man rører ved de er det en fantastisk herlig lyd! Knirke knas..


Jeg bakte gode vaniljeboller i går kveld. Det er første gangen jeg bakte det, så jeg bakte bare en liten porsjon. Det frister virkelig til gjentakelse! Men da jeg tok to til morgenkaffen ble jeg skuffet, da smakte litt gammel allerede.. Jeg baker glutenfritt og det holder seg ikke like godt som med vanlig hvetemel. De jeg har igjen skal jeg varme bittelitt i ovnen, kanskje de blir bedre da? 

Jeg fikk boken "Glutenfri bakst" av Charlotte Andersson hos en god venninne med familie til bursdagen min i fjor. Alt jeg har bakt fra den blir godt! Anbefales.

Nå skal jeg legge meg litt. Jeg har hodepine, regner med det er fordi jeg har sett for mye på dataskjermen både på jobb og på fritiden denne uken.

Ha en fiiiin søndag!


 


2 kommentarer:

  1. Søndager er hærlig når en frivillig bare gjør ingenting;o)

    SvarSlett
  2. Hei! Så koselig blogg du har!
    Disse bollene så jo riktig gode ut! Jeg spiser ikke selv glutenfritt, men både min søster, mamma og bestemor har cøliaki, så jeg har bakt en del. Og det er jammen ikke lett å få det til å se fint ut! Og enda vanskeligere er det vel å få det til å smake godt:)
    Takk for tips om kokebok!:) Og legg gjerne ut oppskrifter, om du finner noen som utmerker seg:)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett